ثبت تغییرات شرکت
نوشته شده توسط : احمدی

ثبت تغییرات شرکت: پس از این که ثبت شرکت توسط مدیر و موسسین صورت گرفت، باید برای انجام ثبت تغییرات شرکت بطور مثال تغییر سرمایه های اولیه یا آدرس و... که در اساسنامه شرکت ذکر شده است و در ثبت شرکت به تصویب رسدیه است، باید بطور رسمی به اداره ثبت شرکت ها و موسسه های غیرتجاری اطلاع داده شود.

 

همه ثبت تغییرات شرکت پس از تصویب مجمع عموملی فوق العاده امکان پذیر است. در این صورت، به جهت تهیه و تنظیم صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده نیز الزامی بوده است. همچنین باید اشاره کرد که برای انجام بعضی از ثبت تغییرات شرکت بیش از یک صورت جلسه الزامی است.

ثبت تغییرات شرکت

پس از این که شرکت خود را به ثبت رساندید، ممکن است در طول فعالیت های شرکت نیاز به تغییراتی در آن را احساس کنید. در این صورت باید از تجربه و دانش متخصصین در ثبت تغییرات شرکت استفاده کنید تا تغییرات مورد نظر خود را به ثبت برسانید. پیش از انجام عملیات ثبت تغییرات شرکت می توانید با یک وکیل در این خصوص مشورت کرده و سپس به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

بعد از به پایان رسیدن فرایند ثبت شرکت و دریافت شماره ثبت و شناسه ملی، در صورتی که مدیران و موسسین آن شرکت نیاز به ثبت تغییرات شرکت داشته باشند، باید طی مجمع عمومی فوق العاده یا عادی، با همه یا اکثر شرکا در رابطه با ثبت تغییرات شرکت خود صحبت کنند. هر گونه تغییرات اعم از نام شرکت، آدرس، موضوع، انحلال شرکت، تغییر شرکا، تغییرات سرمایه(کاهش یا افزایش) و ... را باید مجمع عمومی تصویب کنند.

مجمع عمومی

در مجمع عمومی فوق العاده مورادی در ثبت تغییرات شرکت تصمیم گیری می شود:

در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده نیز مواردی تصمیم گیری می شود:

  • تعیین سمت مدیران
  • حق امضاء
  • ترازنامه سالیانه

مدارک مورد نیاز تغییرات ثبت شرکت

  • کپی اساسنامه شرکت
  • روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت
  • فهرست اسامی شرکا یا سهامداران شرکت
  • کپی کارت ملی و شناسنامه همه موسسین شرکت
  • اصل مدارک شناسایی افراد جهت امضا در دفاتر اداره ثبت شرکت ها

عناوین صورتجلسات ثبت تغییرات شرکتها

  • صورتجلسه تغییر آدرس شرکت
  • صورتجلسه تغییرات موضوع فعالیت شرکت
  • صورتجلسه تغییرات الحاق به موضوع شرکت
  • صورتجلسه تغییرات نام شرکت
  • صورتجلسه تغییرات خروج شریک یا سهامدار از شرکت
  • صورتجلسه تغییرات نقل و انتقال سهام
  • صورتجلسه تغییرات انتخاب اعضای هیئت‌ مدیره
  • صورتجلسه تغییرات افزایش سرمایه شرکت
  • صورتجلسه تغییرات کاهش سرمایه شرکت
  • صورتجلسه تغییرات ورود شریک یا سهامدار جدید به شرکت
  • صورتجلسه تغییرات انتخاب بازرسین(سهامی خاص)
  • صورتجلسه انحلال شرکت
  • صورتجلسه تغییرات تصویب ترازنامه و سود و زیان مالی(سهامی خاص)
  • صورتجلسه تغییرات اصلاح مفاد اساسنامه شرکت
  • صورتجلسه تاسیس یا انحلال شعبه
  • صورتجلسه پرداخت سرمایه تعهدی
  • صورتجلسه تغییرات تبدیل سهام(با نام به بی نام و بالعکس)
  • صورتجلسه تغییرات یا تمدید مدیر تصفیه

تنظیم صورتجلسات ثبت تغییرات شرکت

بدلیل وجود دگرگونی در اجرای ایده  ها در شرکت ها، ضوابط مشخص برا یاجرای صورتجلسات شرکت ها اجرا شده است. تقریباً می توان گفت هر نوع تغییری در ثبت شرکت را می توان در سیستم اداره ثبت شرکت ها انجام داد. همچنین تغییراتی وجود دارند که نیاز به صلاح دید مجموع عمومی فوق عادی و عادی بطور فوق العاده نیز می باشد.

در بیشتر موارد ثبت تغییرات شرکت در رابطه با تغییرات آدرس، حق امضا، انتقال سهام، ورود و خروج شرکا و ... می باشد. همچنین نکته ای که در افزایش سرمایه شرکت وجود دارد این است که صرفاً در حیطه اختیارات مجمع عمومی فوق العاده می باشد و اساسنامه شرکت نمی تواند متضمن اختیار افزایش سرمایه برای هیئت مدیره باشد.

تغییر نام شرکت

هر نامی به شرطی که کاملاً ریشه فارسی داشته باشد از نظر اداره ثبت شرکت ها قابل ثبت است. در صورتی که نام انتخابی شما قبلاً به ثبت نرسیده باشد، می توانید در تغییر ثبت شرکت آن را مجددا تعویض نمایید. بهتر است در انتخاب نام شرکت خود از اسامی سه سیلابه با حروف خاص استفاده کنید.

تغییر انتقالات

در ثبت تغییرات انتقال شرکت ها، طرفین باید در جلسه حضوری صورتجلسه مذکور را امضا کنند. در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ورود و خروج اعضا نیاز به گواهی مالیانی ندارد، مگر آن که نقل و انتقال سهم الشرکه بین خودشان صورت بگیرد که باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.

همچنین در مورد ثبت شرکت سهامی خاص، برای تغییرات نقل و انتقال باید گواهی آن را از اداره دارایی دریافت کرد و این موضوع الزامی می باشد. نداشتن گواهی مالیاتی در نقل و انتقال باعث عدم ثبت آگهی می شود و داشتن گواهی و انتقال آگهی توسط اداره ثبت شرکت ها صادر می شود.

مدت زمان لازم جهت ثبت تغییرات شرکت

مدت زمان انجام هرگونه ثبت تغييرات شركت ها ده روز مي باشد.

 مدارك لازم جهت ثبت صورتجلسه تغییرات

كپي از تمامي مدارك ثبتي شركت مشتمل بر اساسنامه، اظهارنامه، آگهي تأسيس، آگهي روزنامه، آگهي آخرين تغييرات، كپي شناسنامه و كپي كارت ملي اعضاء هيئت مديره فعلي يا جديد.

مراحل ثبت تغییرات شرکت

تغییر اساسنامه
تمدید مدت شرکت
انحلال شرکت
تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل یا خروج بعضی از شرکا
تغییر نام شرکت





:: برچسب‌ها: ثبت تغییرات شرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: